Info Tibet

....e-mail

STEUN TIBETAANSE WEESKINDEREN

INFORMATIE
Tibetaanse kinderen hebben geen geld om door te studeren. Een hogere studie kan alleen in de grotere steden van China genoten worden. Zij moeten dus goed Chinees kunnen spreken en studiegeld hebben. Voor de meeste kinderen tussen 16 en 25 jaar oud is dit een basisprobleem.

Wij willen deze leeftijdsgroep sponsoren, omdat educatie en het behoud van eigen identiteit zo ontzettend belangrijk is. Daarnaast willen wij kinderen, die in Tibet doorleren ook praktische studies aanbieden, zoals computerles, Chinese taalles, Engelse les of anders.

Verder vindt de stichting het ook belangrijk om hen te ondersteunen in het behouden van hun Boeddhistische waarden. De Stichting heeft een bezoek gebracht aan "The Children's Charity Tendol Gyalzur" in Lhasa Tibet. Tijdens dit bezoek is dit initiatief tot ondersteuning ontstaan.
Voor nadere informatie: Stichting Potala

Stichting Potala